2012. november 20., kedd

Hogyan is dolgozunk?


A következő bejegyzésekben szeretnénk bemutatni egy-egy munkánk eredményét. Olyan ügyfeleinkről készült képeket osztunk meg ezeken az oldalakon, akik hozzászoktak a nyilvános szerepléshez, így szívesen hozzájárultak ahhoz, hogy bemutassuk azt a műhelymunkát, aminek eredménye egy friss, harmonikus, különleges habitus.

Ez a projekt volt első közös munkánk, ezért aztán különös jelentőséggel is bír, hiszen ez az együttműködés volt az, ami végső soron elindított minket az úton.
Az alábbiakban szeretnénk leírni, hogyan fogtunk neki a munkának, milyen szempontok szerint dolgoztunk.

Smink

Modellünk a hétköznapi életben nem szívesen visel sminket, melynek igen egyszerű okai vannak : időhiány…korán kelni, gyorsan fürdeni, talán egy kávé..és már indulni is kell.
Ugyan kinek van kedve még a szemfestéssel is bíbelődni ?!

Hogy a dolog egyszerűbb legyen, Andreának tartós szempilla-és szemöldökfestést, ill. szemöldökszedést javasoltam. Ha nagyon kevés az ideje, egy kis arcpír, szájfény mellé és indulhat a nap.

A fotózáson finoman árnyalt szolid sminket választottam számára :
- alapozó helyett színezett hidratáló krémet használtam, mely UV védelmet is biztosít, ezáltal több legyet ütöttünk egy csapásra : bőrének ápolása, fényvédelem és nem utolsó sorban tartós de mégis könnyen viselhető, nem ’ nehéz ’ alapozás.
- könnyed púderezés és kevés rózsás árnyalatú pirosító használatával fiatalos, üde megjelenést kölcsönöztünk arcának.
- szemhéjfestéshez a kosztüm színei miatt halványlilát és mályvás színeket alkalmaztam, mellyel hangsúlyoztam modellünk eleganciáját, kifinomult vonásait.
- sminkjét színtelen szájfénnyel egészítettem ki. Szájkontúr ceruzát nem használtam, egyrészt mert már nem divat, másrészt természetesebb, lágyabb vonásokat kölcsönöz ily módon az ajkak sminkje viselőjének.

Öltözködés

1. szempont:
Ügyfelünk sokat szerepel a nyilvánosság előtt, munkája miatt sokszor nincs is alkalma elválasztani az irodában töltött időt az elegáns megjelenést kívánó helyzetektől. Olyan stílust, ruhákat kell viselnie, ami mindkét alkalomhoz illeszthető – akár kiegészítőkkel „feldobva”, akár önmagában.
2. szempont:
Modellünk dekoltázsa igen szép, kiemelendő, de nem szabad túlhangsúlyozni a testarányok miatt. Mivel az utóbbi időben az étkezésre nem nagyon tudott odafigyelni, bizony felszaladt rá pár kiló, de homokóra alkatát így is sikerült részben megőrizni. Az izomzat változásai és az anatómiai sajátosságok még egy speciális helyzetet teremtettek: aszimmetriát a vállaknál.
3. szempont:
Ügyfelünk személyisége meglehetősen árnyalt, nyitott. A legkomolyabb és a legkomolytalanabb helyzetek sem idegenek tőle.

Viszonylag könnyű dolgom volt, mert épp a nyitottság miatt nem a meglévő gardróbjának darabjait kellett használnom, hanem tervezhettem egy igazi Suttogós ruhát!
Mindenekelőtt az anyagválasztás volt fontos, hiszen strapabíró, nem gyűrődő, jól szellőző anyagot kellett találnom. Ez a selyem nagyon különleges, a mintája és a színei egyedivé teszik. Anyagában pöttyös. A két szín azonban a megvilágítástól függően egészen különleges hatásokat ad: az ezüst részek a grafitszürke alapon szinte világító, csillogó pöttyöktől a homogén matt ezüst felületeket mutatja. A barna bronzos csillogása pedig szintén homogén felületbe tud olvadni, egyfajta sötét, barnás grafit árnyalatba.


Ez az anyagválasztás tehát megfelelt az első és a harmadik szempontnak.

A második szempont viszont komoly tervező munkát igényelt.
Ki kellett küszöbölni a vállak aszimmetriáját, ki kellett hangsúlyozni a homokóra-alkatot és el kellett takarni a felesleges kilókat. Úgy kellett hangsúlyozni a szép dekoltázst, hogy közben a testarányok ne torzuljanak el, a hangsúlyok egyenlően legyenek szétosztva a testén, így harmonikus összhatása legyen.
Milyen eszközei vannak ehhez a tervezőnek? Van a szabásvonal, vannak a színek, a minták és az apró kiegészítő praktikák…
A szűk szabású ruha kiemelte volna a karcsú derekat, viszont kihangsúlyozta volna a pocakot, így a háta szabásánál az alakot követő vonalvezetést alkalmaztam, az elejénél viszont szabaddá tettem a kabátka mozgását – a textil „önálló életre kel”, így az alakot felbontja, a körvonalakat csak sejtetni engedi.
A homokóra hullámzó vonalát a szoknya szabásvonalán is folytattam: a szoknya maga nem szűkül, csak a szabásvonal adja ezt az illúziót.

Ha már az illúziónál tartunk…újabb trükk: a két szín kombinációja. Azon felül, hogy a szabásvonalakat kifejezetten hangsúlyozza a kontraszt, az oldalsó részek, az ujja alsó része szinte eltűnnek és keskenyebbé teszik a sziluettet. Az ezüst részek alapvetően erőteljesebbek, fényesebbek, ugyanakkor harmonikusan illeszkednek a barna részek tompaságához az anyag és a mintázat egységéből adódóan.


Volt még két feladat: a vállak és a dekoltázs. Adott volt a lehetőség: egyetlen vizuális trükkel kell összhangot teremteni, átvinni a hangsúlyt a vállakról a dekoltázsra. Kézenfekvő volt, a mély madonna kivágás, de ez csak a dekoltázst emelte volna ki – méghozzá túlságosan. A vállakat kiegyensúlyoztam tehát egy széles, keményre bélelt gallérral, ami eltüntette a nyak-váll vonal eredeti állását. Sötétbarnából szabtam, így a derékvonal szimmetriatengelyként hangsúlyt kapott a kabát alja és a vállvonal között. Elölről azonban a gallér alsó, kisebbik részét már az ezüst anyagból készítettem el, így a sötétebb anyag nem viszi le a tekintetet egészen a kivágás aljáig, hanem az ezüst felületnél bele olvad a kabátka többi részébe, így kicsit enyhít a mély kivágás frivolságán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése